Tävling Södertälje

När jag väl skriver ett inlägg försvinner allt innan jag hinner publicera. KUL. Pepp.

Idag var vi i alla fall till SRK och hoppade en regional 110 avd B. Mjukstartade lite, och jag hade ingen lust att hoppa 1m.

Freddie var sjukt stark och het på framridning och framhoppning. Så fort vi red an ett hinder ville han dra på och jag satt där lite halvt hjälplös på mitt tredelade bett. Det är inte ofta han blir så stark, han är väldigt lätt och mjuk i munnen annars men när han tycker att det blir såhär Bolibompa roligt så har jag inte så mycket att sätta emot.
Inne på banan hoppade han också riktigt bra, mycket luft mellan sig och hindren och han sög verkligen tag i allt. Sen blev han för stark och tog inte mina halvhalter så vi kom för nära ett räcke och petade, samt sista oxern. Där vill han gå av stort men jag höll kvar honom så han petade frambommen istället. Överlever hellre med 8 fel än kraschar med 4 fel hehe.
Freddie var riktigt duktig idag, att halvhalterna inte tog är ju såklart mitt fel. Vi var typ 10 pers på framhoppningen så man fick ha ögon i nacken hela tiden, var svårt att kunna rida som jag kände att jag behövde.
Men, jag måste också räta upp mig lite innan och mellan hindren, blir så irriterad. Sitter typ bara sådär på tävling, bajs. Jobba jobba jobba bort!

Ska ladda upp filmen så kommer den sen!

Världens bästa div II lag vann iaf första omgången som enda nollorna! Så jävla grymma ni är! Bästa Årsta Runsten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback