Blablablaa

Tjena fan! (Sofie hahaha)

Igår red jag en stund på Freddan. Skrittade ut med sällskap i ca 20 minuter och sen joggade jag bara av honom i trav och galopp på våran plogade ridbana. Böjde lite och stretchade honom i kanske 10 minuter och skrittade sen av. Han kändes fin, lite tittig på alla aliens och giraffer runt ridbanan. Efter det stretchade jag ryggen, han fick sin slobber mash och liniment på rumpan, korset och lite upp på hals/ nacke så han blev varm och skön med täcke på sen.
Vill ju helst röra på honom lite efter tävling och träning, han är stor med mycket energi och han är alltid pigg och glad när man sitter upp, trots att han stått och typ sovit medan man sadlade. Puttinuttbäbiseeeen. Eeh ja.

Idag fick han vilodag, gick i skrittmaskinen i typ en timme medan jag fixade allt annat. När han kom in fick han lite mys och frisering och tog hand om hans djupa stråle. Sen fick han godismat och vatten med äppelbitar. Han har börjat vänja sig vid att han får det varje gång han blivit riden, varvar mellan sin slobbermash och vattnet. Vill helst äta allt på en gång. Super tycker jag, han får i sig mycket vatten direkt efter passet.

Nu ska jag jobba dagtid ( :O ) i två dagar, men slutar tidigt så åker ut till stallet efter kl 16. Fett kul det ska bli att låtsas vara en normal människa med häst.


Kommentarer
Sofie Berglund säger:

hahaha Tjena fan!

2013-03-20 | 00:37:04
Bloggadress: http://sofieberglund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback