Träningsvärk

Igår hade jag världens jäkla träningsvärk och jag kände att min häst kände av intervallträningen också. Uppvärmningen i ridhuset igår blev aningens stel, lät honom mest bara springa på för att få musklerna varma. Sen började jag böja och få loss honom i sidorna. Han lossnade ganska snabbt under sköna frustningar - brukar vara beröm från honom till mig slash att han tycker han varit duktig.
Sen körde vi mycket igångsättningar, halter, rygga, det skulle hända något nytt i princip hela tiden. Freddie förstår ganska snabbt vad jag vill ha ut av våra övningar så han blev lyhörd på typ 2 sekunder. Love it. I'm superhappy.

Sen blev det lite galoppjobba i samlad och mellan galopp, galopp piruetter och lite samlande övningar. Red med spö här, F blir liiite pressad men vänder på en 25 öring där jag ber om det.
Så duktig. Red i 45 minuter, joggade ner i slutet och skrittade av ordentligt.
Sen var klockan kvällsmat så vi fixade och pysslade lite innan F fick käk och var världens nöjdaste.

Idag ska vi bara ut i naturen tror jag och ta det lugnt, F har haft några hårda dagar nu så hans muskler behöver lite tid att bygga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback