Springa snabbt är vår melodi

Dagens ridpass. Superkul att läsa om, I know, men jag se väldigt kul idag plus att jag blev lika svettig, läs blöt, som min häst.
Jag red ut och vi har sjukt bra galoppvägar omkring stallet, varav en är typ en kilometer lång innan en backe kommer. På den låg jag och rullade i galoppintervaller idag. Red tempoväxlingar hela tiden, kort-mellan-ökad-halvsken osv. Sju gånger red jag denna km med skrittpaus emellan. Tog en halvtimme. Sen begav vi oss hem igen. Freddan typ lika pigg som innan. Inte riktigt. Vi båda var väldigt blöta. I den korta galoppen skulle hans ben ändå vara trumvirvlar vilket vi lyckades bra med. De av er som sett min häst vet att han är ca 9,80 m lång och 7 meter hög så jag har lite häst att hålla igång liksom. Obs. Ej seg eller tung att rida. Ogillar såna hästar. Obs.

Vi var ute i lite mer än en timme och sen fick han ryggstretch och hals och rumpmassage. Bortskämda häst. Och mat på det.
Jag skulle vara överlycklig om jag var min häst. Han blir tvångspussad tusen gånger varje dag och blir curlad hit och dit. Livet är bra. yolo.

Nu ska jag dricka cola. Sjukt törstig. Och hänga tvätt. Fett kul!
Imorn blir det ett pass i ridhuset och innan dess ska jag skjuta med mitt jobb.

Puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback