Slappdag

Igår hade Freddan en vilodag, han har blivit riden ett bra tag nu så han förtjänade en dags vila utan matteklump på ryggen. Han fick springa lös i ridhuset lite istället i sällskap med Astino. Var typ sjukt rädd att de skulle sparkas osv men Astino pep någon gång bara sen sprang dom runt, F hade jättekul men fattade typ ingenting. Nu har han fått sin beskärda del av att gå med någon annan. Hehe.

Hade med mig min fina pojkvän till stallet igår som hjälpte mig fixa foder och ge hästarna nattmat. Blev te och apelsin när vi kom hem. Möjs.

Igår drog jag, mamma och syster till Stockholm Ridsport och shoppade! Det blev schabrak, schockemöhle boots bruna och sen äntligen ett par vita Animo ridbyxor! Nu kommer det bara att gå bra på tävlingarna. Kommer sitta typ klistrad i sadeln, på ett bra sätt.

Idag ska jag rida ut med Sofie, möjligt att vi hittar fler som vill haka på men jag och Sofie har hästar som vill gasa lite ute, och ryttare hehe, inte alla som vill rida så snabbt.
Ska åka till stallet snart i alla fall!

Och snart börjar tävlingarna!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback