Nöjd

Idag var vi iväg till Södertälje för att mjukdebutera 120! Gick riktigt bra, han var lite hetsig och svårsvängd på framhoppningen men sen fick han riva oxern en gång och sen jäklar hoppade han upp sig. Inne på banan hade jag ett rätt bra tempo, alltid samma grej med att jag blir klar lite sent. På distanserna bromsar jag lite i slutet istället för att sitta upp med en gång efter ett hinder men det kommer. Red iväg honom lite på som hindren jag rev, in till kombinationen valde jag sex språng men red lite flaxigt så att han hoppade insprånget lite spänt och utan rygg. Annars är det helt okej för att vara min första 120 bana tycker jag!


Vi har finslip kvar men mitt mål var att våga hålla tempot, och det tycker jag ändå vi gjorde. Sen kände hindren inte speciellt höga, var som att rida in i en 110 tycker jag. Nu kör vi tre tävlingar i mars där de två sista är 110+120, känns bra. Då kommer oxrarna vara liite längre men med mer linjer, och det är lite lättare tycker jag än med nya anridningar hela tiden.

Kommer bli skitbra det här!

 

 


Kommentarer
sara säger:

JÄVLAR I HAVET VAD BRA NI ÄR!

Svar: Hahaha <3Bye bye 1 meter!!!
Klara Friberg

2013-02-24 | 20:08:28
Bloggadress: http://ussing.blogg.se
Sofie Berglund säger:

Det kommer bli AAAAAAAS bra :D duktiga ni!

Svar: JAAA :D <3
Klara Friberg

2013-02-24 | 20:20:28
Bloggadress: http://sofieberglund.devote.se
Stina säger:

Mikket bra, heja er!!

2013-02-25 | 10:37:15
Bloggadress: http://stinaagnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback