Regional hopptävling Rimbo

Igår var vi som sagt i Rimbo och tävlade.
Dagen började bra med att jag glömde Freddans pass hemma så han fick ta en extra tur till Bagarmossen och se hur jag bor.
1,5 timme senare var vi framme i Rimbo. Sjukt långt att åka.

Resultat:

1.10m avd B bed A - 0 fel

Så jävla skönt! Äntligen en nolla!
Han kändes bra inne på banan, klonkade i två hinder med det var bara en lätt touch. Hinder nr 6 var en oxer längs långsidan som jag hade tänkt rida lite framåt på på 8 språng, men solen låg på där och han tyckte det såg jättekonstig ut, han tvekade lite och jag försökte få honom att ha samma tempo men det gick inte, kom på 9 språng och tajt istället men då fick han öppna ögonen i hovarna istället.

1.20m avd B bed A - 12 fel

Hoppade inte fram så mycket till den här klassen då det var 11 språng i banan och vi varit iväg hela dagen.
Inne på banan kändes han lite trött mot slutet, men han rev första, tog en för lång väg och han bytte galopp precis innan. Hade inget bra tryck i honom då. Sen rev han två räcken vi kom lite nära på där jag inte mjuknade i handen. Var så noga med det när jag hoppade fram, och i slutet av banan, det är något jag måste träna på om vi kommer lite tight mot hindren.
Så rivningarna kan jag ta på mig. Han tvekade lite till muren också. Alltså, jag känner att han inte kommer stanna men jag vill ju gärna ha lite fart så att jag sitter kvar i sprången också hehe.

Är ganska nöjd med gårdagen ändå.
Kom hem vid halv 9, 12 timmar efter att vi kommit till stallet. För typ 3 minuter inne på banan. Man är ju lite skadad alltså...
Nu taggar vi Runsten på lördag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback