Vi blev inte blöta!

Lyckades tajma dagens ridpass till när det slutade regna! Mockade och fixade allt annat innan jag red, smidigt och skönt när allt är klart när man ridit färdigt - då hade jag massa tid över till att snacka med Linda i stallet, hehe.
Fick låna Arnika liniment av henne som jag smörjde in Freddies rygg och rumpa med, sen fick han på sig ett varmt, skönt täcke.

Skrittade fram på grusvägen, försökte få upp ryggen ordentligt från början och gjorde skänkelvikningar. Fortsatte med det inne på banan, red små volter runt hindren som stod framme, red volt tillbaka där han fick flytta för skänkeln, sen gjorde jag samma saker i kort trav. Galopp var mest på volter, man känner verkligen att vänster varv är mycket jobbigare. Red en timme med fram och av skrittning sen fick han stå och sola medan jag masserade honom. Massören ringde idag och jag berättade lite hur han känns att rida, hon gav mig mer tips på övningar och lite så. Kul med folk som är engagerade!

Imorn ska jag rida ut en lång sväng med Linda och Bikke, sen ska jag vara funktionär på Runstens fälttävlan tillsammans med le fröken Siri! Nu ska jag äta fett mycket godis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback