Träning Pontus Westergren

Idag var det dags för träning igen!
Vi värmde upp självständigt och fick sen trava på en stor volt runt några hinder. Göra lite tempoväxlingar för att se att hästarna var framme för skänkeln ordentligt, i både trav och galopp. Sen började vi hoppa ett räcke på den stora volten, sen gjorde vi volten rätt liten och fortsatte hoppa. Jobbigt för benen (mina) då man får jobba rätt mycket på volten. Sen hoppade vi en oxer - oxer som en kombination med två språng emellan, som stod snett, tänk omhoppningssnett.
Efter det började vi hoppa bana, med två linjer där vi skulle ha fyra respektive fem språng emallan och en vanligt 7m kombination. På första fyr-linjen lyckades jag klämma in fem språng hehe, han lyssnade väldigt bra bakåt. Sen fick vi höja upp till valfri höjd, jag hoppade mellan 1m-1.20m. Styrde på första hindret, en sverige oxer, men kände att jag låg fel så gjorde en volt, och fick beröm hehe. Kom på igen och då fick jag trycka av honom lite utifrån men gick bra. Resten av banan flöt på bra, red bra vägar och plockade upp honom hela tiden innan svängarna. Något jag fick tänka på var att sänka händerna i sprången, vet att jag höjer dem ibland men vet i helvete inte varför, dock kommer jag på mig själv med det varje gång. Tycker mina skänklar flyger lite mycket i språnget ibland, är en riktig knä-knipare. Då hade jag hoppat klart så Pontus tvingade mig att rida lätt utan stigbyglar, fett jobbigt. Sen hoppade Mela och Bella och sen fick vi alla sätta fötterna i stiglädren och trava runt på spåret. Jag tyckte inte det var så jobbigt första varvet och råkade spotta ur mig det, haha, så vi alla fick rida tre varv. Sjukt trött i benen nu, men jag ska fan göra det varje dag nu, åtminstone rida lätt utan stigbyglarna. Vet inte om jag vågar galoppera ute med så korta läder hehehe. Man klagar när man gör det men jag ska bli lika stark i mina skänklar som Pippi, eller tills Pönta blir nöjd.
När jag får den styrkan i mina skänklar kommer mina händer och resten att lösa sig.
 
Nästa träning är på måndag och jag ska rida riktigt bra.
Tyvärr glömde jag be någon att filma så finns inget att visa från dagens tävling.
Imorn ska Freddie får chillaxa ut en sväng tänkte jag, lång och låg är ledordet.
 
Min fina stora häst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback