Torsdag

Inget speciellt i stallet idag, red ut en skön runda och klättrade med Frida på Princess. Masserade sen Freddies hals och rygg, åh vad han tyckte det var skönt! Fortfarande öm bak i ryggen och rumpan. Bara att fortsätta traggla med skänkelvikningar, klättring, låg form och samling. Vet att det inte är fel på sadeln han har i alla fall, den sitter perfekt på honom, känner inte av att han är öm när jag rider. Skulle vilja ha mer bakbens aktivitet i galoppen när jag rider men det kommer det med när han fått styrkan där.

Freddie är väldigt känslig av sig, inte så att han haltar för minsta lilla eller så men är han öm eller liknande så visar han det när man trycker just där. Sen är han en ängel att rida, alltid spetsade öron framåt! Bara att jobba på tills massören kommer nästa gång, får se om det blivit nån skillnad då!

Nu har jag ätit tacos med min sambo och nu ska vi kolla film och trycka i oss godis! Imom ska jag rida på gräsbanan, mycket dressyr blir det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback