Testpilot

Ellinor, en kompis till mig, följde med ut till stallet idag för att testa min monstertruck. Hon fick känna på honom lite på banan och hoppa något skutt. Banan var väldigt blöt - inte Freddies favorit men han jobbade på bra ändå. Så kul att se honom från marken, han börjar bli riktigt stabil i kort trav nu, han schwungar på rätt bra och trampar på. Efter att vi ridit spolade vi benen, F fick stå och sola och påmed lite liniment på rygg+rumpa.  Samtidigt spolade och borstade jag Lindas häst Bikke, och kliade manen. Både han och Freddie äääälskar att bli kliade, de stod som två grottmongon med spetsiga mular och stönade hihi.
 
Efter att allt var klart körde jag hem Ellinor och tillbaka till stallet för att kvällsfodra. Var helt ensam och passade på att stå och gulla med min fina kille en stund innan jag började. Vi kliade varandra på manken (är helt röd på axeln av hans gnuggande <3) och kliade manen och mös.
 
Tycker det är så himla mysigt när man är ssjälv i stallet och det är tyst och lugnt och bara få stå nära sin häst. Kan inte riktigt fatta att han är min. Älskar när han blåser mig i nacken och buffar på mig med mulen, blir helt varm i bröstet. Tänk att man kan älska en åsna så mycket? Han ska stanna hos mig för alltid, min älskade sportbil.
 
Det är så jag säger det, du är det finaste jag vet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback