Tävling Mälarhöjdens RS

Igår var det tävling! Var helt slut när jag kom hem, hade varit vaken i 36 timmar så jag däckade in le bed klockan 9 och sov i typ 14 timmar. Skönt! Nu är jag laddad för Pontus träning tonight!
 
Kom rätt lagom i tid till t'vlingen igår, lastade kvart i 10 och startade kl 11.30 har jag för mig. Startade som nummer tre i klassen, kändes lite stressande att rida fram, springa upp och gå banan och sen upp på hästen och hoppa fram. Brukar inte hoppa fram alltför många språng, men gillar inte riktigt att starta så tidigt hehe.
 
Here comes the results!
 
Lokal 1m avd A bed A:0/A:0 - 0,0 fel
 
Hoppade fint på framhoppningen, jag kunde dock inte se avstånd alls. ycker sånt känns lite jobbigt när jag inser väldigt nära inpå hindren att jag antingen måste bromsa eller trycka på. Alternativen var hel tiden trycka på, och Freddie lyssnar verkligen framåt, det känns ofta som att vi ändå inte kommer nå fram ordentligt men han har ju vägvinnande galopp så nog kommer vi över ordentligt hehe.
Sjabblade mig ordentligt på ettan, där han verkligen räddade mig. Sen flöt allt på helt okej, han är verkligen snäll och litar ändå på mig när jag trycker av honom lite tidigt, men han skulle aldrig hoppa om han visste att han inte klarar det. Omhoppningen gick också bra, man ser att jag ångrar mig i en sväng och tog ut den lite istället, jag kände att jag hellre rider lite ordentliga vägar och är nolla än att riva och få en bra tid. Är så nöjd över honom!
 
 
 
 Regional 1.10m avd A bed A:0/A:0 - 1 tidsfel
 
Var sämst på framhoppningen, rev en oxer rätt rejält, tog ett språng till på det och han hoppade bra, rev dock bommen med ena fram men jag nöjde mig, eftersom att vi hade väntat ett tag så ville jag inte trötta ut honom. Klappade och gav massor av beröm, vet att han inte gillar att riva, och skulle aldrig bestraffa honom för det så jag uppmuntrade att han hoppade. Nöjd häst som frustade hehe, så söt.
Ridningen i 1.10 kändes bra, jag hade dock missat vilket tempo som gällde för banan så jag red lite stora vägar. Hade honom inte mellan hand och skänkel på tvåan, han hoppade utan rygg och var i det hindret men vi hade flyt på det och sista hindret så bommarna låg kvar. Hade fortfarande svårt att se avstånden, men han är en ängel som gör precis det jag ber honom om. Resten av banan flöt på rätt bra, hoppade första i omhoppningen (som vi rev hehe) men fick avbryta för mina tidsfel. Är sjukt nöjd över att han var nolla på hinder i båda klasserna, tar hellre på mig tidsfel än en rivning i grunden.
 
 

Kommentarer
Siri säger:

Haha fan vad du skriker. MEN SÅ JÄVLA FINA! Ni passar verkligen bra ihop, han ser så mycket mer stabil ut än Bullen. Hoppas han blir så snart också.

Svar: HAHA jag veeet, får damp på mig själv. Tänkte på det sen i 110:en haha, tror att det är för att jag blir så jävla andfådd haha. Ja han är stabil, jäkligt mycket häst att rida ihop och jag måste våga rida på lite mer, ser fett långsamt ut hehe.
Klara Friberg

2012-09-11 | 07:19:55
Bloggadress: http://lamints.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback