Tävling imorn!

Gick upp fett tidigt idag, kl 1... Betyder att jag hann sova i fem timmar, och ska jobba i 12 nu hehe. Hann iaf rida ett ganska kort pass, blev mest mjukgörande i sidorna och att han skulle vara alert på mina, framförallt halvhalter. Tog fyra skutt på några låga hinder som stod på banan sen senare träningen, tyckte F var jättekul! Sen fick han sig ett bad, medan han stod med ett fleecetäcke och torkade så smorde jag allt och packade sadelskåpet, fixade nummerlappar, gjorde extra mat för imorn. Sen flätade jag manen så att jag bara behöver rulla upp knopparna imorn (hoppas jag hehe) och så flätade jag svansen. Nu står han och käkar tävlingsmusli, ger honom en annan müsli från Pavo när han ska tävla som innehåller mer energi, men som inte sätter sig i huvudet. Nu ska jag jobba och sen bränna hem och byta om innan jag hämtar mina hästskötare imorn bitti!

En dålig bild på killen i sina manliga flätor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback