Tävling Drevinge

Vi kom iväg idag!
Skon satt kvar hela dagen och när vi kom hem igen var hovslagaren i stallet och spikade (?) i tvgå söm, så nu sitter skon till på tisdag när bästa Fido kommer!
Aja, åter till dagens tävling.
 
Regional 110 Avd A A:0/A:0 - 15 fel
 
Han var asfin och supertaggad på framhoppningen, var precis där jag ville ha honom. I ridhuset fick man bara vara en åt gången, och vi fick startsignal direkt när vi kom in typ. Kände direkt i galoppen att han var väldigt markbunden, galoppen kändes lång liksom, så la på spöt på första sprången så att han var med - rev det. HEHEHE det hinder man verkligen inte får riva. Red sen alldeles för kort fram till nästa plank,men det var ok. Rev sen trean, en maxad oxer som vi kom på botten i. Sen började vi få in ett flyt, F tog för sig lite mer (vet inte om han var typ blind när vi kom in i ridhuset efter solskenet) men la en volt eftersom jag ändå hade 8 fel på hinder 6 för att få ett bra språng. Sen klarade han resten riktigt fint. Fick lit tidsfel också, alltså. Första rivningen tycker jag han kan ta på sig lite, vi kom bra och tycker faktiskt han kan lyfta tassarna lite när det är så lågt. Men jag ser det som en rutin runda, jag har ju aldrig, hehe, hoppat honom i ett ridhus innan. Så jag är ändå nöjd, kunde väntat liteoch utnyttjat mina 45 sekunder mer innan och låtit honom titta lite och vänja sig. Så lite missnöjd är jag ju såklart, för jag vet att höjden är småpotatoes för honom, men nästa helg kör vi igen!
Han nästan sprang påtransporten när vi lastade hemma idag, såå duktig! Love.
 
Pappa filmade idag men fattade inte, otekniskt på moderna mobiler som han är, hur man fixar fokuset så allt är jättesuddigt.
 
Lite bilder från dagen!
 
 
 
ÄLSKAR MIN FINA HÄST.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback