Svenska Cupen

Idag red jag och Freddie ut med Linda och Bikke, en ganska lång runda så vi var borta i alla fall 1 h och 20 min. Fick låna ett nytt bett till Freddie, har nästan aldrig sett det förut, förutom en häst i stallet som tävlas i hoppning på samma bett. Ska ta en bild och visa er imorn för om jag försöker beskriva hur det ser ut kommer jag slå knut på mig själv. Freddie sökte sig neråt på bette och kändes allmänt nöjd, ska testa det imorn igen när jag ska rida lite bommar på banan tänkte jag.
 
Efter att jag ridit klart fick jag hetsa bort till Runsten där det går fälttävlan i helgen, Svenska Cupen. Hade på order tagit med brassestol, gifflar och filt och dessutom fick vi fikapåse där. Jag och Mrsliri agerade hinderdomare och bullätare (inte hennes häst) i första klassen, i anda klassen var vi tidtagare, och Siri blev uppäten av (alien)mygg. Asså jag faaaattar inte att de där galningarna vågar hoppa, sista klassen var en två stjärnig klass och hindren är ju enorma och livsfarliga. Jag och Freddie hade svimmat redan vid första hindret tror jag.
 
Nu ska jag äta lite mer bullar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback