Rida rida rida...

Häromdagen fick Freddan ridas ut och klättra (vilket han gillar för då fiser han väldigt mycket), i onsdags red jag ett pass på gräsbanan, mycket galopp på volter och jobb i låg form samt mycket sidförande rörelser. Igår red jag ut med två i stallet i 45 minuter, F tyckte det var skitkul och hade inte riktigt tid att gå i en fin form... Vilket var okej för vi snackade mest skit, hehe.

Idag, lördag ska han ridas en liten stund på banan och ska skutta något språng om det är så. Sen ska jag hinna duscha honom, packa sadelskåp och in med allt i transporten och putsa alla hans grejer. Vet inte hur jag ska hinna med allt men får gå upp lite tidigare helt enkelt. Kanske inte helt optimalt att bara sova i 5 timmar men det ska nog gå det med!

Imorn ska vi nog åka från stallet vid halv 10, jag slutar jobba 7 på morgonen, så åker hem och byter om och hämtar storebror och sambon för de ska agera hästskötare! Pappa hade bokat in en golfrunda med farmor för han trodde tävlingen var idag, så han kan inte följa med. Kanske hinner han till 1.10m!
Den här helgen ska jag rida ordentligt i båda klasserna och tänker rida första klassen på pelhamet, annars får jag jobba rumpan av mig och vill gärna ha en bättre känsla än sist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback