Pontus träning!

Aah vad jag höll på att skita på mig på träningen idag, vi hoppade högt och fört bröt Pontus ner oss i molekyler för att sen bygga upp oss igen, hehe.

Efter att vi värmt upp själva kollade vi på våra sitsar och försökte korrigera det vi måste ändra på. Jag har ju en rätt stark sits, lite värre med magen, hehe. Sen värmde vi lite bara på några låga hinder och sen började P jävlas, hehe.

Fick hoppa en litet hinder, trångt med ett språng fram till en stor oxer. Tanken var att vi ska rida på och hästarna backa av lite själva så att de inte kommer för nära, och vara lite rappa i frambenen. Jag har insett att Freddie inte är jättesnabb fram och att han måste hoppa mer med ryggen, sänka huvudet och lyfta sina framben framåt-uppåt. Något han inte alltid inser. Speciellt typ höger fram. Så hoppade vi upp oss till 1.30m, där jag och F fick rulla på lite för att hans damp höger vägrade ge fan i bommen. Klonk klonk varje gång, även om det är pyttelite.

Sen kände man sig lite dålig. Sen byggde vi ihop allt till en bana, som gick både bra och dåligt. Var livrädd för att komma fel på oxern, haha, men det gick bra. Måste tänka på att driva hela tiden, även när jag kommer lite nära (har en förmåga att typ blunda och bara hålla i mig...), lätta min sits lite och, som vanligt, våga rida framåt.

Pontus är riktigt bra att träna för, han ger alltid beröm och kritik efter en runda, även om det skiter sig ibland så är han noga med vad man gjorde bra då osv. Har ni inte testat Pönta så gör det, för fan.

Har inget redigerings program eller så så ni får se två klipp från idag!

 

 
Och så ett klipp där jag redan hoppat oxern. Banan låg på mellan 1.05-1.25 i höjd.
 
Tack gulle Linda som filmade!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback