Min lilla bruna häst

Ja asså det här med att klippa häst blev ju en fail idag. Ni som bor i Stockholm vet att det började ÖSregna under eftermiddagen, när jag kom till stallet stod F i hagen (med täcke) men hans min var inte rolig. Hahaha han ville knappt titt på mig för att det regnade i hans ögon. Han går utan täcke under så det hade runnit ner frän halsen så han var blöt till bogen, snutte. Varm och go, dock! Så han fick stå och äta i en timme och torka med ett gosigt fleece täcke, medan jag packade in foder säckar och satte in hyllor i mitt nya skåp! Blev skitbra!

Red sen ut en vända med Frida och Bella, skritt och en del trav. F kändes lite seg i kroppen och stel, antagligen för att hoppningen igår var ansträngande. Red bakom tjejerna och ställde igenom honom och red lite skänkelvikningar så lossnade han superfint sen, fick ett härligt gung på bakkärran. Lilla gosehäst <3

På Lillhästen i Stav köpte jag mer müsli och lusern i pellets form, som man sväller i varmvatten. Jävlar vad det svällde, gott också tyckte F. Tog utan melass, vill komma bort från allt onödigt.

Nästa vecka ska jag köpa E-vitamin också.
Hittade inga Amigo täcken, Lyckås hade ett 50g från Bucas för 700 spänn men då känns det mer värt att köpa ett tunt på Strömsbergsgård som är på Rea nu för 250. (!!!)

Aah ni får vänta med spänning tills imorn på hur det går att klippa F. Vi ska bara gosa imorn och ta en promenad också.

To be continued part 2.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback