Håll tummarna

Idag blev det ingen ridning för Freddie har en lös baksko. Har försökt slå i sömmarna och trycka i allt i botten men sömhuvudena är så slitna att de liksom sjunker ner lite i skon - den glappar.
Vågade inte riskera att den åker av om jag red, nu står han med fårskinnssboots över natten och ska tejpa imorn. Får man tävla med silvertejp på hoven? Han får ha boots på hur som helst, hovslagaren kommer på tisdag och byter alla fyra. Hur ofta skor ni era hästar? Asså F har 10mm skor, de är slut på fem veckor. Är det normalt? De som är special svetsade är inte så tunna men ändå jäkligt slitna under. Smidig häst.

Så ja, där sprack min plan igen. Nu hoppas hoppas hoppas jag att skon sitter kvar inatt och ute i hagen imorn, men då ska jag verkligen försöka tejpa fast skiten ordentligt. Hatar skor. Speciellt lösa.

Imorn bitti ska jag släppa ut alla hästar och sen mocka, fixa släpet, duscha F där det behövs, knoppa osv. Tänkte att jag ska vara där vi 1-tiden i alla fall, kanske startar vid halv 3 tror jag. Uppdaterar imorn i bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback