Freddie har varit hos frisören

När jag hämtade grabben i hagen mötte han mig lerig och skitsmutsig - han fick gå in tidigare och schamponeras. Han fick äta sin mat och torka medan jag fixade foder och klippmaskinen. Sen satte vi igång. Tog knappt en timme, men då tog jag inte hela benen då han var blöt längst ner, tar det imorn istället. Det var inte så mycket hår på golvet sen men skönt att ha det gjort. Han hade mest hår på halsen och rumpan, och stod snällt väldigt länge. Satte i bomullslindor i öronen på honom och en huva över, han var så duktig. Mot slutet tröttnade han lite men maskinen blir ju ganska varm också, tog några pauser så att den hann kylas lite hela tiden. Tar lite fin puts imorn på dagen, för det orkade varken han eller jag med idag. Tog ganascherna också, och på halsen har han virvlar uppe vid manen så man måste klippa motsatt håll där - inte lätt med en uttråkad och lite sur häst, haha.

Idag slapp han bli riden, fick räcka med att duscha och klippas.
Jag åkte förbi Hööks på väg till stallet och köpa maskinolja, silikonsnoddar (grymma) och flytande E-vitamin. Freddie får riktigt mycket käk nu, ett kilo lusern också och idag får han dubbel dos E-vitamin för att chocka kroppen lite, hehe. Sen får han 45ml varje dag i kvällsmålet.

Skulle tagit bra bilder innan och efter jag klippte men eftersom att han var så skitig innan så var det ingen ide.

Imorn ska det ridas! Tänkte rida ut och galoppera mycket, ska hämta upp nytvättade schabrak och sånt hos mamma och pappa också. Så härligt när alt är nytvättat och fräscht!

Bild på en något skeptisk pojk idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback