Det kallas rubrik

Idag reds en lite trött och stel Freddie ut med Bella på LaBella och Frida på Eddan runt Ladvik. Blev mest trav men F hängde inte med på mina halvhalter och kändes inte helt som vanligt. Vi gick sist av tre hästar och tror inte alls han trivs med det, han känns som en häst som vill gå först och ha koll framåt istället för bakåt. På hemvägen gick F först och då var han en helt annan häst, kan vara för att det var hemåt också, hehe. När vi kom tillbaka till stallet red jag en kvart på banan och överböjde honom och försökte få honom i balans i kort trav. Han tyckte att det var skönt att få stretcha ut för han blev så lätt i munnen sen och lydde min minsta vink. Efter att han hade fått skritta av stretchade jag ut hans hals/bog muskler framåt och bakåt, och bakbenen. Han är så söt när jag drar hans framben framåt för han ska stå och vila mulen på mina armar då, han vill mysa lite. Och då blir han anfallen med pussar och kli sen och maaassa morötter.
Freddie har blivit känd i stallet för sin charm och sin snälla blick. Står han på gången så lyser han upp varje gång nån går förbi i tron att de ska ge honom godis, han ser fruktansvärt söt ut!
 
Imorn ska han klättras igen, skulle gärna jobba lite med bommar också men tror vi kör det på Fredag istället så får han vila från banan imorn.
 
Sen är jag så trött på att ha en så ful blogg - är det någon som mot betalning kan tänkas göra en design åt mig? Ni får gärna hojta då! Vill ha en clean ljus blogg, men den ska vara snyggare än den är nu. Borde inte vara så svårt. Hehe.
 
Kan ni motstå blicken?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback