Fiero-D'L

Jag är verkligen så glad att jag att jag inte lyssnade på allas kommentarer om att jag skulle bli lurad när jag tittade på häst utomlands. Jag visste vad jag gav mig in på och mina föräldrar stöttade mig i det valet och sa att "det handlar bara om pengar, Klara". Och nog för att pengar är viktigt, men allt löser sig alltid. Jag vet att dom backar upp mig om något oväntat händer. Jag är så glad att jag ensam vågade åka ner till Holland för att testa mitt brun flygplan. Jag hade redan blivit kär i honom på filmen, och var väldigt kritisk när jag var nere på Veldstar. Blev så vänligt mottagen av Jasper och hans familj, alla i stallet var så vänliga, det var en lugn skön miljö, inga hårda ord, hästarna stod lösa i solariumen och var tillfreds i sina stor boxar. Freddie kändes annorlunda att rida då mot nu, men jag har jobbat mycket på att forma honom som jag vill ha honom, och han är en häst som alltid vill göra sitt bästa. Han ställer upp när piloten gör fel på samma sätt som jag ställer upp på honom.

Han är helt underbar i stallet, i all hantering är han så uppmärksam och överambitiös, han älskar att gosa och bli kliad och alla kan leda och hantera honom. Han är aldrig sur, skrapar aldrig med hoven i marken, blir alltid glad när jag kommer, han inga som helst olater och är dessutom jättelättlastad nu. Han är den perfekta hästen för mig helt enkelt. Trodde att det skulle ta ett tag innan man älskar sin häst (i min familj är våra djur våra barn, väldigt viktiga för oss) men jag höll på att börja grina första gången jag träffade honom i Sverige. Freddie har världens snällaste ögon, det första jag föll för nere i Holland. Jag älskar min häst som mitt barn, och kommer aldrig att kunna sälja honom. Han är min första egna häst, men världens störta hjärta. Honom ska jag vara rädd om.

Love love love


Kommentarer
Siri säger:

BuLlen är också extremt lätthanterad, typ helt cp-lugn tills man sitter upp. Älskar att gosa. Det är fett skönt, bra ställe det där Veldstar. Skulle lätt köpa en häst därifrån igen.

Svar: Ja, möjligt att de är hårt drillade utomlands men tycker man märker om människor varit elaka mot dem. Freddan vill me rha min uppmärksamhet än andra hästars, han är inte så intresserad. Ja, skulle göra det tusen gånger om!
Klara Friberg

2012-09-11 | 07:15:42
Bloggadress: http://lamints.blogg.se
Sara säger:

Så fin! Du gjorde ett kap!

Svar: Så glad! Importer is da bezt
Klara Friberg

2012-09-13 | 12:55:24
Bloggadress: http://ussing.blogg.se
melinda eriksson säger:

Så roligt att höra mkt bra om Veldstar, har kollat på många fina hästar därifrån men måste få min såld först... Kommer inte tveka en sekund att köpa därifrån =)

Svar: Ja! Är man som jag, nojjig över att köpa en häst osedd, så är det bara att åka ner över en natt. De har en stort gästhus på gården, de bjuder såklart på massa mat och svarar på alla frågor man vill! Jasper är väldigt trevlig och skicklig ryttare! :)
Klara Friberg

2012-09-14 | 12:29:57
Bloggadress: http://melindaeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback