Ändrade planer

Kom på att en vän till mig ska med till stallet på lördag, så då blir det säkert lite tidning på banan, så jag trimmade där idag och rider ut imorn istället. Red på det "okända" bettet, han kändes superfin med en gång! Trodde inte att han skulle vara så mjuk från början idag eftersom att han stog igår, men han kändes riktigt böjlig. Bettet han går på nu har ju en rak stång, väldigt lite gagsverkan och är ett väldigt snällt bett, F tar ett lågt stöd på det med en gång. Värmde upp på små volter och fortsatte försöka lära min pålle att rygga. Inte det lättaste, på första försöket blir det alltid kortslutning i hans lilla valnötshjärna, men jag berömmer snabbt och ger en tydlig eftergift och då blir han så stolt över att ha gjort rätt. Sen red jag lite tempoväxlingar, att han skulle ta mina halvhalter direkt och inte två steg senare.

Red tillsammans med Linda och hennes hopphäst, vi körde lite Pontusträning, att stå i lätt sits i alla gångarter när vi rider, nära nära sadeln med ett ordentligt tramp i stigbyglarna. Suger fett mycket i vaderna efter ett tag, jobbigt men nyttigt. Avslutade med att rida några varv i jockeyläder, självtortyr tror jag att det kallas. Har typ fortfarande mjölksyra i benen, haha!

En bild från idag på min söta åsna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback