ÄLG

HEJ
 
Idag blev det bra klättring för sportbilen, kände att han fick lite mjölksyra i rumpestumpen. Drog sen vidare ut och mötte en älg. En stor älg. En gigantiskt 100 taggare. Man kan ju tro att hästar ska bli rädda och vilja gå åt andra hållet när de möter såna vilda djur. Inte min häst. Man ska bli kompis. Polare. Hänga, käka lite äpplen och snacka skit med dom. Så störd. Först stannade jag så att han fick titta på älgen ute på åkern, men F ville gå ut till den. Ptroooo (haha) sa jag och travade åt andra hållet. Älgen försvann. Sen vände vi hemåt igen och vips så står älgfan vid vägen. Min hest vill fortfarande kela med honom. Så han travar på så entusiastiskt så. Kommer upp jämsides med älgen (typ 15m bort) och älgen kekar äpplen. F vill gå dit men då får hans pilot en hjärtattack i en nära-döde-upplevelse och styr förbi, fort som fan. Med le moose bakom oss fortsätter jag på min faluröda sportbil hemåt i glad takttrav.
 
Det var typ dagens ridtur. Var ute i 1h och 15 min, och Freddie var pigg och glad hela tiden. Ibland är det kul att ha en damphäst men kanske inte med livet som insats. Var svinrädd att herr Älg skulle tro att min manliga sportbil var en ung snärtig älgko men som tur var hade han ögonen på skaft.
 
Efter vårt äventyr spolade vi benen, masserade och gullade lite. Tankade F full med massa äpplen, det tyckte han om. Imorn ska vi rida ut med Linda och Frida i stallet, det blir kul! Tisdag blir det nog lite hoppning på banan på låga höjder, det är ju Pönta träning imorn och jag jobbar så ska göra samma sak som dom gör imorn tänkte jag.
 
Nu ska jag dricka te, min häst kan kolla snett. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback