Vad är egentligen snor?

Idag sken solen när jag kom ut till Freddies boning, fett tänkte jag och kände mig hungrig. Världens bästa häst (min) hade inte rullat sig idag så han var en fröjd att borsta på idag. När jag väl suttit upp blev det fart under fötterna på killen, tror att vi töltade iväg från stallet. Drog iväg och klättrade vilket tydligen var lite jobbigt idag, sen fulla av barr drog vi på en najs KONTROLLERAD, hör och häpna, galopp. F skötte sig bra idag och tyckte att livet lekte, jag med. Mötte även ett litet rådjur när vi skrittade av som F satte efter innan jag hann hejda honom. Freddie är inte speciellt social med andra hästar, men vilda djur tilltalar honom något sjukt. Han skulle gärna ta med dom hem och kela lite i boxen, något jag inte riktigt sympatiserar med.

När vi kom hem spolade vi benen, Freddie försökte krypa in under min jacka för att han vet att det finns en morotsstump där någonstans. Han får alltid något när han varit i spolen, något som börjar slå tillbaka på mig då jag inte får vara ifred utan har en mule på mig hela tiden. Så fruktansvärt sött och då får han ännu mer godis. Jag tror att Freddan är sjukt nöjd över att vara svenne, få leka rövare i skogen, springa snabbt, får massvis med mat och så har han en alldeles egen liten blond butler som serverar honom mat och sticker till honom godis hela tiden. Lyxliv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback