Regnet öser ner från himlen, allting blir så blött

Kommer ni ihåg att man sjöng den låten när man var liten? Öööööser, regnet ööser ner!

Idag hade jag, som alla dagar, världens bästa häst. True story.
Kom till stallet och Gud kissade i mitt ansikte, helt sjukt. Alla i stallet blev sådär lagom taggade och det blev kö in till ridhuset för idag var tydligen en sjukt bra dag att longera. Håller med. Jag klädde på Freddie regntäcke och jag själv hade min älskade kingsland dunjacka, var fett varmt och gosigt. Blev dyngsura på en sekund inne på ridbanan, sen vare bara att köra på. Började med att F själv fick bestämma väg när vi skrittade fram så han uppfann några nya vägar, dressyrhäst som hans käre morfar är. Red sen serpentinbågar, började i skritt och la till en liten volt i varje båge, och gjorde halt över medellinjen. Fortsatte sen i samma arbete i trav, med skrittavbrott istället för halt. På långsidorna gjorde jag tre tempoväxlingar för att hålla honom vaken. Sen körde vi galopp på samma sätt med enkla byten, sen körde vi med byten istället. Asså jag kunde rida helt sjukt samlat i galoppen, kände hur uppförsbacken tornade upp sig framför mig. Så jäkla härlig känsla och F var så sjukt ambitiös att göra rätt. Sen när jag var nöjd fick han rejsa en långsida, alltid lika hysteriskt roligt, och sen travade jag av honom. Svettiga och blöta en timme senare fick han morötter och ett mysigt täcke att torka i. Kändes som ett jävligt bra pass, så nöjd!

Imorn ska vi ut och luffa oss i skogen igen, kanske blir lite klättring då tror jag. Freddie vill väll dessutom hälsa på sin kompis Helge som bor där. Win win!

Nu ska jag äta tårta på jobbet.



Min egna grabb


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback