Lilleskuttskuttskutt

Idag mår jag bättre! Självklart består min hjärna mestadels av snor fortfarande, men halsontet är typ borta och huvudvärken chillar just nu. Idag följde min mami med mig till stallet och hjälpte mig göra alla roliga saker som att mocka bajs och borsta lera. Hon sa även att min häst ser ut som en kamel. (...)
 
Satte upp en fem studs längs med ena långsidan på banan, med trav/galopp bommar innan och efter. Trodde sportbilen skulle få motorstopp någonstans i mitten pga total härdsmälta i sin valnötsstora njure men han skuttade jätteglatt över alla hinder och blev superlycklig över att han fattat grejen att han körde ner huvet mot marken och ruskade tre gånger på det samt studsade lite. Närmare bocksprång än så kommer man inte på en invandrare kan jag säga. Höjde upp några bommar 2 dm till efter att ha studsat igenom serien några gånger åt varje håll och freddie tyckte det var lika roligt varje gång. Det går lite snabbt, hade 3,2m mellan hindren för att jag inte ville att han skulle behöva kuta på för mycket som den sportbil han ändå är, och så smygbromsade jag honom lite vilket jag ju inte ska behöva göra - han ska fatta det själv. Men som sagt, hästar har små hjärnor och min består av snor så vi körde på lite bara i ren glädje! Sen kom jag på ett räcke tre gånger och en oxer, satana perkele vad han drog på. Idag var det onaturligt kul att hoppa över pinnar. Så det känns bra inför på Fredag då vi bara startar en klass, regional 110. Kissar på mig lite redan nu för att det är regional - svårare tekniskt. Men det ska gå bra, får inte hålla i honom för mycket på linjerna bara. Är expert på att peta in ett extra g-språng där det typ inte ska gå. Det ska jag inte göra på fredag. Åker några bommar i marken så gör det, vi ska mest ha kul och vara snyggast. Sen hoppas jag att jag rider bra också, men jag är inne i ett flow just nu.
 
Det viktigaste är nog att jag älskar min häst mest, han är så underbar.
Det är alltid kul att sitta på hans rygg, hans blick när jag kommer in i stallet och sättet han bufflar i mitt hår när han vill ha godis men jag inbillar mig att det är en kärleksförklaring.
 
 
Mamma filmade lite idag men kunde inte screenshotta på hennes mobil.
 
Bild på fin gurka
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback