Kristers ris

HAHAHAHA. Älskar den reklamen. Den är bäst. Även om jag inte gillar deras mat.

Igår blev det så mörkt innan jag satt upp på min galaxhoppare så jag red en stund på banan. Överböjde honom runt alla hinder som stod framme, red mycket sidvärts rörelser och med tagen bakdel på volt. Red lite slutor, gick riktigt bra! Öppnor har vi inte testat oss på en, invandrare som Freddan är så lär vi oss en sak i taget. Red mest lösgörande i skritt, sen fick han trava en stund i kort samlad trav, med samma rörelser. Sen fick han brassa på två varv i galopp, shit vad kul det var, tydligen. Sen var han riktigt mjuk och nöjd, så vi gick in och åt kvällsmat vid köksbordet.

Idag var bästa Fido och skodde Freddie med nya nikeisar som Fido själv säger. Hehe. Blev superbra som vanligt.
Asså. Måste lära mig att vara ute i bättre tid. Kom till stallet lite mer än 10 minuter innan vi hade bestämt, så han jag snabbt skulle kunna spola benen och torka av dom. Då hade han redan vart där typ en halvtimme. Jävligt pinsamt att det är jag som en sen, fast jag är i tid. Hehe. Bästa hovslagaren! När han var klar så stog han och kliade F en stund, grabbarna!

Red sen ut, eftersom Freddan inte blir öm så skrittade vi en bra bit, 30min på grus och gräs för att värma in skorna innan vi travade och galopperade lite.
Vid ladvik hade de skrapat vägen så gruset var superfint och mjukt! Blev travarbete där, red lite sicksack och han var superfin! Sjukt pigg idag, bra stuns i nya dojjorna tror jag.

Sen hjälpte jag Linda lite när hon hoppade sin fina häst Astino, sååå duktiga så! En snygg dressyrhäst som också hoppar riktigt bra, kul att se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback