Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp, svamp

Oj vad jag är trött. Känner mig seg, både i huvet och i kroppen. Igår red jag och Fredronovich ut i 55 minuter. Vi galopperade i kanske en kvart i alla fall, jag fick inte stopp på min häst. Asså jag fick det men fick ta i för statschef och fosterland. Red ut själv och då är F rätt så lugn, men nu när det blir lite kallare och han har fått dampa loss några gånger med sina polare så blir han stark och sjukt pigg. Jag tycker jättemycket om när hästarna får en bra bjudning framåt ute men det ska vara kontrollerat. Det var det inte riktigt igår. Han vill inte galoppera i form, utan kör upp huvet och brassar på så fort jag lättar lite på tygeln. Jävla galning. Han typ rivstartar, fast han redan galopperar. Sen tar det typ 50m innan jag kan lugna ner hetsmaskinen. Asså han gör det för att han tycker att det är lattjolajban, inget annat. Men nästa gång jag rider ut ska allt gå lugnt till och jag ska rida på gummipelham. Jag blir lite sur när han ligger på så mycket, däremot blir han ju skitfin sen i traven.
Imorgon tänkte jag nog rida lite på banan, kanske dra fram några bommar bara och rulla över. Måste komma på någon bra övning vi ska göra bara. Har kommit till insikt att jag rider på banan väldigt sällan, tänker att det måste va så sjukt tråkigt att ridas där om man är häst. I en sandlåda liksom. Men jag ska bli lite bättre på det tänkte jag.

På onsdag ska vi nog hoppa lite studs eller en avslappningsövning, fick inspiration från en grej Malin Baryard J brukar göra för att hästarna ska hoppa små hinder lugnt och avslappnat. Det kan nog vara jättebra.

Vi såg förresten en stor älg idag. Freddie blev fett glad.


Kommentarer
Stina säger:

Haha låter precis som min älg när man är ute. Ger honom lillfingret och han tar hela jävla kroppen och ba "GALOPPERA FORT ÄR DET ROLIGASTE SOM FIIIIIINNNSSSSS!!!!! SNABBARE!!!" Ingen som helst självbevarelsedrift, men det är väl kul att dom är glada!

Svar: Ah kul samtidigt som man bajsar på sig och börjar fundera på om kusen har dödslängtan haha. Underbara knäppa djur! :D
Klara Friberg

2012-10-15 | 08:42:33
Bloggadress: http://stinaagnas.blogg.se
Siri säger:

Freddie är så normal <3

Svar: Vad vore livet utan dampryck <3
Klara Friberg

2012-10-15 | 17:36:00
Bloggadress: http://lamints.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback