Hej

Freddie har fått vila ganska mycket sen tävlingen i söndags. Han var lite tjock i bakbenen, antagligen har han lite lymfangit eftersom att han hade mugg när han stod i Belgien, och nu svullnar benen upp för att han hänger lite för nära grinden i sin hage där det är lerigt. Han har bara varit tjock runt kotorna i princip, lite varm men helt sjukt pigg och glad att rida, det här med att bara skritta är tydligen fett boring.
Hur som helst så har jag tvättat rent benen varje dag med en svamp som innehåller ett medel som jag knappt kan uttala så skiter i att ens försöka stava till det HE. Svullnaden är typ helt nere nu, han har små gallor bak som han alltid har så nu tycker han att jag är en dålig pilot som inte sticker ut och galopperar en mil med honom. Har ridit i två dagar lite kort med alla gångarter och han är typ alltid världens snällaste och busar aldrig men nu har han minsann börjat bralla, lite bara, i galoppen. Tror att han vill arbeta och göra av med all energi han har. Just nu tar han ut det genom att rulla sig i hagen till galenskap.

Ska beställa lite täcken imorn också från Strömsbergsgård, tror det blir två stycken han får den här månaden. Bl. a en ny pyjamas!

Imorn ska jag rida ut lite längre, och så ska vi sälja mitt lilla blåbär till bil. Ska få ta över mammas nya Renault clio, för pappa var och hämtade nya fina bilen i tisdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback