Dagens oväder

Alltså. Varje år det blir höst blir man lika fort trött på att det regnar. Och alla leriga täcken, skydd och gjordar och skit som måste tvättas och putsas efter varje ridpass. För att sen nästa dag bli lika skitiga på tre skrittsteg. Woop woop.

Idag red jag ut och klättrade med Freddan, sen efter en halvtimme ute var han så pigg att han taktade hem så vi rev av lite galopparbete på banan. Asså hans vänstervarv börjar blir bättre men jag blir så trött av att överböja honom för att stretcha ut höger sidan. Men varit det släppte sen och kunde göra typ vad jag ville när jag red, han var så alert! Nöjda travade vi av och skrittade sen av ute när det började ösregna. Ovärt. Spolade benen och gav massvis med äpplen som belöning. Nu jobbar jag två nätter så imorn får han vila så att jag hinner mocka och fixa allt annat. Fredag ska vi rida ut med Frida, lördag vill jag hoppa lite studs och latja runt lite tänkte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback