1.20

När tävlingarna tar slut i november så är min plan att jag fram till mars ska åka till SRK och Runsten för att hoppa P&J. Har ett litet uppehåll från Pönta träningarna just nu för att jag inte har råd, det kostar 500 riksdaler per träning och min senaste feta lön försvann på andra räkningar, till Freddie och alla tävlingar den här månaden. Nästa månad kommer jag börja träna igen med tjejerna i stallet för PontZ, i ett stort ridhus en bit från oss. Jag ska nog också våga mig på att starta någon 120 klass i vinter. Är sjukt nyfiken på hur det känns och det kanske är bra att testa det lite på en pay&jump först där det ofta är väldigt enkla banor. Bara för att känna på höjden. Sen hoppar ju min grabb bättre ju högre det blir, typ som för alla hästar, men jag är väldigt nyfiken. Jag tycker att han börjar hoppa mer och mer med ryggen, han har ju en hoppstil med ett högre huvud men jag tycker inte att det är lila högt som precis efter sommaren. Fokus är som innan att fortsätta bygga upp hans överlinje så kommer han att hoppa ännu bättre sen.

Jag blir lite nervös och bajsnödig när jag tänker på att hoppa högre banor, men vi har hoppat ganska högt på Pontus träningar och jag tycker att hindren i 110 känns ganska lågt nu. När jag fick hem Freddie tyckte jag typ 100 var högt haha, hade ju knappt hoppat på typ 3-4 år.
Grejen är den att jag vet att min häst kan och vill hoppa högre, jag ska bara lita på mig själv. Med lite självförtroende och med Pontus coachning så kan vi nog bli riktigt bra. Vi SKA bli bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback