Hej gullisar

Ni tittar fortfarande i här trots bristen på inlägg! Kuuul!
Tävlingen förra helgen nollade vi 1m och hade ett pet i 110, och jag var nöjd!
Vi får se om jag kommer att starta på Södertörn den 24-25/11 sen, har inte bestämt mig än.

Freddie går på hemma, i lördags var Marie ute och masserade F igen, två veckor sen sist. Hon kommer om 2 veckor igen, och hon såg och kände skillnad på honom på bara den korta tiden, härligt! Man blir ju hemmablind men jag har börjat rida honom på ett annat sätt än innan, och kommer åt honom lite bättre nu. Igår värmde vi upp ute och trimmade sen inne på banan.
Red i en åtta Rut två hinder, böjde ordentligt och började sen jobba med baken på honom, flytta den utåt och inåt. Var noga med att vänta lite med ställningen när jag bytte volt, både för att lura mig själv och honom när vi kom till speciellt vänster varvet. Gick super! Sen blev det en del galoppjobb med lite samma tänk, mycket tempoväxlingar där jag var noga och konsekvent i framförallt samlingen. Så fin var F!
Idag red jag och Linda i stallet ut en lång runda med helt perfekta grusvägar som vi galopperade på lääänge. Freddie kändes lätt och fin i kroppen i traven efter det, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback