Transportskydd

Nu när vi har lastat har jag haft lindor på herr Häst, då jag inte bestämt än vad jag ska pryda hans små spinkiga ben med i transporten. Lindor gillar jag inte då risken finns att de lossnar och sen får man försöka tvinna ur hästen ur ett nystan sen.
Min lilla belgare är tydligen inte van vid denna "lyx" att få sin kropp inpaketerad inför resa, då han gick som janne långben aspackad p.g.a lindorna hehehe. Frågan är då hur han reagerar på stora transport skydd.
Jag tror han svimmar.
Inte av rädsla utan av utmattning att helt plötsligt försöka sparka ner molnen varje gång han ska röra på sig.
Yeye, hur packar ni in era hästar inför släpfärd?
BoT skydden är ju trevliga och verkar bra, dock är de ju svindyra.
Sen finns det ännu en fördel med höga transportskydd och det är att jag kan åka med senskydd och dyl. på under! Smidigt när/ om man åker själv så småningom!
VS



Kommentarer
sara säger:

Den undre varianten med boots helt klart! De "vanliga" transportskydden är så jäkla stora och klumpiga, vet inte hur många hästar jag hört som lyckats dra av sig dem på ett eller annat sätt.

2012-05-10 | 19:52:40
Bloggadress: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback