Heting

Idag har jag först en jääättetrött pålle och sen en superhet häst. Kom till stallet (som vanligt) mitt i Freddies siesta, får lika dåligt samvete varje gång att han inte får vila klart. Jag har dock inte tid att vänta, iaf inte nu de dagar jag jobbar. Lockade min lilla godisgris med en morot och sen var han vaken igen hehe.
Idag var vi typ själva i stallet, red ut en timma till ett annat stall som heter Ladvik, och vände sen. Lät F galoppera på lite idag, dock med en miljon halvhalter då detta med att springa snabbt ut på remsor mellan åkrar verkar vars nytt för mr Holland. Han vill gärna smygöka och bränna på lite, vilket ju kan vara jättekul men om jag bestämmer. Sen när vi båda var varma fortsatte vi öva känsligheten för skänkeln med fattningar, och här blir min häst väldigt het på gröten. Han fattar snabbt vad jag vill ha ut av honom, det ända tråkiga är att sakta av till skritt igen, enligt min häst. Det är kul att göra lite olika övningar när man rider ut, känns som att det behövs för att stimulera bådas oerhört intelligenta hjärnor.

Mycket nöjt travade vi sen av hemåt och skrittade av länge.
Det är så kul att trava av Freddan för han frustar alltid så nöjt och känns så himla lösgjord och balanserad, men just frustningarna tycker jag om!

Lagom ful bild idag på min prins


Kommentarer
sara säger:

sv. Tusen tack :D Jotack det är mycket att rida hehehe!



Fiiiin!

2012-05-19 | 22:40:22
Bloggadress: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback