Dagens (underbara) ridpass

Alltså... Jag blir lite trött när folk skryter om sina hästar men idag kände jag verkligen att jag har köpt en sån fin häst! (Heheh)
Jag har haft lite svårt för att få till en galoppfattning med bara små hjälper, jag vill helst att han ska ta rätt galopp av att jag bara trampar ner innerskänkeln lite. Idag red vi ut och på en lång raksträcka tränade jag sen fattningar. Speciellt höger har han svårare för, men han gör jättefina fattningar. Ska traggla det här med hjälper nu varje pass mer eller mindre så att han blir så känslig som jag vill ha honom, men åh vad han är positiv hela tiden! Alltid öronen framåt, så söt! Han är så trygg också, har ridit ut med en häst igår, då gick Freddie först, idag red vi själv men han pinnar på som ingenting.
Vi blev lite blöta så sen hade vi gullstund i stallet medan vi torkade :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback