Dagens ridpass

Idag hade min käre åsna haft galopprejs i hagen när det blåste ute, så han hade gjort av med lite energi när han kom in.
Han stog och sov i stallgången när jag mockade, söt älg!
Red ut med en kompis idag, blev mest skritt då herr åsna ej har världens bästa kondis just nu men en del trav och en lite längre galopp blev det. Bara älskar min ponny mer och mer för varje dag som går! Vi trivs riktigt bra i le new saddle, stigbyglarnanär riktigt stadiga och bra, har mest ridit i ledade innan (typ spengers).
Jag är en sån person som alltid vill ha välsmorda grejer så sadel och allt fick sig en omgång när vi ridit. Jag <3 nysmort läder.
Freddie har krävt det också.
Sen tvättade vi fötterna och så fick han stå och sola lite innan han fick gå inne boxen och fortsätta äta.

Herr Åsna hade förresten inga parasitägg vid träckprovet, skönt! :-)

Bilder på le fabulous horze and his new saddle!


Kommentarer
Siri säger:

JAG VET men så jävla trist, hade liksom räknat med OS. Fast fyra år är väl inte så lång tid? Hade nog ändå inte blivit bättre än silver det här året, vill ju vara säker på mitt guld liksom.



Då åker vi tillsammans om fyra år?

2012-05-14 | 21:28:41
Bloggadress: http://lamints.blogg.se/
Sara säger:

Sv. Asså jag kommer heja på er som fan under nästa OS!!! ni kommer ta dom alla pewpewpew!

2012-05-14 | 21:58:48
Bloggadress: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback