Köpa utrustning via internet

Jag har gjort några affärer över internet, de flesta bra. Ibland skriver ju dock folk inte riktigt sanningen, t.ex. köpte jag ett par Animo ridbyxor på hästnet där annonsören skrev att det var stl 38. Hon had eju lite rätt, men det är den italienska storleken = svensk stl 34. Kunde ju inte ens få på mig byxorna när jag fick hem dem. Sålde dom dock vidare, och var noga med att skriva ut storlek o.s.v. Köpte nyligen ett par "nya kingsland ridbyxor med lapparna kvar" i en modell som ej säljs längre, de var jättefina men noppriga på insidan (gör mig inget egentligen) och där såg man att de visst var använda. Tråkigt när folk inte kan vara helt ärliga när de säljer saker.
För snart tre veckor sedan betalade jag för en kingsland dunväst som fortfarande ej har kommit. Jag har säljarens facebook, hennes telefonnummer och allt men hon svarar varken på mail, sms eller telefonsamtal nu. Det som är lite mystiskt är att några dagar efter att hon sa att hon skulle skicka västen så skrev hon ett mail till mig där hon bad så hemskt mycket om ursäkt, hennes mail hade blivit hackad och min adress försvunnit. Skrev därefter ett mail igen med adress och väntade innerligt på nya västen. Som inte kom. Och lär inte komma. Nu svarar hon ingenstans och jag är skitarg. Luras man verkligen när köparen i princip har alla uppgifter på säljaren? Och dessutom skickar ett mail flera dagar efter att hon fått pengarna? Funderade på om någon tagit hennes uppgifter men tvivlar; hon har nu en annons ute på en pikeurkavaj som hon faktiskt har på bilder när hon tävlar på facebook. Imorgon tänker jag polisanmäla henne, trist. Vill ju bara ha min väst, och har hon skickat den kan hon ju bara skriva det i ett sms?
Har ni blivit lurade någon gång?
Det handlar inte om massvis med pengar, men det är ju jag som jobbat ihop dom, och det är en ren princip sak.
ARG.
Västen detta krig handlar om:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback