Trött hest

Gick upp 7 imorse och morgonfodrade. När allt var uppätet drog jag på F alla grejer och red ut i 1 h och 10 min. Pigg häst, däremot hade vi lite olika åsikter om hur pass farliga kor är. Våran grannbonde hade satt upp staket på en vallåker bredvid vägen och kossorna var såklart jäkligt nyfikna på min bruna sportbil. Freddie tyckte det var konstiga hästar, haha, och vände på en femöring två gånger men drog aldrig. Efter fem minuter kom vi förbi efter många klappar! På hemvägen tittade han knappt på dem haha. Hästar är konstiga. De är rädda för allt som rör på sig och allt som är stilla. Bra. Efteråt fick han lite spa treatment och sen ut och vräka i sig gräs i hagen. Han går sen alltid in vid 14.30-16.00 cirkus för att få gott käk och ta en siesta. När jag kom ner och skulle ta ut igen så låg han ner. Älskade tröttmössan! Han vet om själv också att han är så söt när han ligger ner (Hehe jag älskar när hästar ligger ner, man vill hämta ett täcke och lägga sig bredvid) så han drar på sin tyngsta pose. Tyngaste;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback