Sportbil

Hej! Lite tyst här men har inte massa spännande nyheter (som jag alltid annars levererar!) men har fortfarande semester och slappar nere på landet med la familia. Idag fyller mi padre år (Grattis världens bästa!) så jag har precis köttat i mig ett kilo jordgubbstårta. Ska snart gå och lägga mig eftersom jag har morgonfodring och utsläpp at 7 am. Känner mig rätt international idag, därav språkblandningen hehe. Freddie går så jäkla bra nu, kul att rida varje steg verkligen. Eftersom han har ganska lågt ansatt hals (i Holland/Belgien är han riden i en högre form) har jag jobbat med att få honom att sänka huvudet, in med rumpestumpen mer och höja ryggen ytterligare. Att han är stark och redan har bra bakben i en högre form är ju super i hoppningen men jag vill ha lite mer muskler i överlinjen. I uppvärmningen rider jag mycket sidvärtes i sicksack på grusvägen och sen mycket tempoväxlingar i traven. Först får han iofs alltid trava lite fritt men tänker att han ska länga 8-10 steg och sen korta lika mycket. Han blir alert och framme och bakbenen får ett rejält schvung. Efter det rider jag på vallen, några varv i galopp innan jag samlar honom. Han har lugnat ner sig betydligt i galoppen och tar halvhalterna riktigt bra nu! Så glad i min häst! Sen är han ju världens goaste att pyssla med också, teddybjörnen. Har inte hoppat sen tävlingen så jag tänkte dra fram mina bommar någon dag och skutta lite. Snart får jag min cwd förbygel också iiih!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback