Pavo

Nu så! I torsdags åkte jag, mamma och pappa in till en återförsäljare av Pavo foder. Började med att köpa en säck SlobberMash, som F sen ska få istället för betfor. Köpte även en säck SportsFit müsli, som jag så småningom ska byta ut fibergin till. Nu har jag ca 25 kg fiberoptik kvar som räcker en månad framåt ungefär, och i slutet ska jag börja blanda nya och gamla maten så att övergången blir bra. Jag tycker att fodret verkar riktigt bra och av fin kvalitet, men sen kostar det ju också. SlobberMashen kostar ca 220 kr/säck och müslin ligger i samma prisklass. Ganska mycket pengar men jag tycker det är värt att testa ett tag i alla fall! Köpte även ett pelham med rak, något böjd gummistång. Red på det i torsdags, Freddie gick bra men kändes lite matt i kroppen, antagligen för att det var så varmt ute. Red på det igår igen, inte riktigt lika varmt igår men jäklar vad bra han gick! Han verkade trivas på bettet, jag kan sitta med riktigt mjuka händer och krama lite så vet han precis vad han ska göra! I galoppen fick han en jättefin samling, och där han annars är stark i början kom aldrig igår. Super nöjd verkligen! Blir ett bra bett att komplettera med, jag rider väll ärligt talat helst på vanligt tredelat bett men skulle också vilja ha ett Flippanbett, tror F skulle gå super på det, nu när jag testat lite hävstångsbett. Jag har också äntligen köpt en fårskinnspad och dessutom en till sak som jag suktat efter länge, hoppas grejerna kommer på måndag från Skara Hästsport!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback