OS Silveeer!

Ingen hästmänniska (samt dess anhöriga) kan idag ha missat att Sara Algotsson Ostholt idag tog OS silver med sitt fina sto Wega! Grymt bra jobbat även om den sista (jävla) bommen rullade av sista hindret i dagens banhoppning. Skrek nog lika mycket hemma som Maria Gretzer gjorde när vi först trodde hon klarat det. All lycka och grattis! Jag är hemma i Stockholm igen och jobbar, Freddie är kvar på landet med mamma och pappa och lever livet. Har fortsatt att rida med pelham bettet och har insett att Freddie aldrig varit så fin, han trivs verkligen på det. Därför har jag börjat sukta efter ett Nathe Flippanbett, som inte är lika mycket häv i, som jag tror att F skulle gå bra på också. Bett är ruskigt kul tycker jag och jag byter ganska ofta, dels för att inte "vänja" honom och för att det är snällt mot munnen. När jag blir ledig på fredag ska jag också byta igen, till ett vanligt tredelat med sötmalmsbett tänkte jag. Nu under sommaren har fokus i ridningen varit på tempoväxlingar; att han ska hålla samma form i samlingen och inte protestera, lära honom sidförande skänkel ordentligt och att han ska sänka formen för att bygga upp sin överlinje, utan att gå på bogarna. Känslan på ryggen är helt annorlunda tycker jag, han är mjukare i munnen och svarar väldigt alert på mina hjälper - man vill typ inte sluta rida hehehe. Saknar honom redan, min fina åsnepojk! Nu när det är OS får man mycket inspiration av bra ridning, om fyra år kanske vi är med?! (Heehehehe)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback