Le shoe is önn

Igår kom hovis förbi och slog på Freddies tappsko. Freddie verkar gilla hovslagare, han ska alltid vara med och titta på vad de gör och alltid bita i flärpen bak på deras skinnställ. Busgris. Hovis son tävlar i hoppning rätt högt och hovis var väldigt förtjust i F "fan den här hästen kommer kunna hoppa hus!" sa han bara av att titta på honom. Nu har jag inte tänkt att hoppa hus egentligen men det kanske finns OS i det också? Hm hade iaf samma tänk som min hovslagare där hemma, skönt att höra fler erfarnas åsikter. F har tydligen perfekta framhovar, men är som sagt för trång i bak och sned, alltså hans innersida på hovarna är högre än den yttre. Nästa onsdag blir det förhoppningsvis lite bättre! Igår drog jag ut på en uteritt i 45 min. Sa att det skulle ta en timme, brukade det göra när jag hade ponny förut men nu gick det lite snabbare hähä. Glad och pigg brunåsna hade jag och vi var så svettiga när vi kom tillbaka att det fick bli en dusch. F gick ut i hagen och jag åt födelsedags middag för min lillasyster som fyllde 21 igår! Nice! Idag är det lagom varmt med lite moln, ska ner och mocka nu! Pöss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback