Landet

Efter tävlingen i lördags mellanlandade vi i stallet, F fick gå ut i hagen och slappa i två timmar medan pappa och jag mockade ut hagen, städade ur boxen och packade in foder, utrustning osv i släpet. Tycker inte att jag har så mycket grejer men plats tog det i alla fall, hehe. Sen packade vi in grabben i bubbelplast, och lastade på igen och åkte till landet! En del nya intryck förkillen den dagen (han var iofs aschill på tävlingen, han är ju mer rutinerad än jag, hehe) men han har varit lugn och mysig hela tiden! Nu har han varit på landet i några dagar och har det superbra! De får går in mitt på dagen i ca 2,5 h när det är som varmast, och Freddie är inte van att vara ute så mycket (6h i stallet här hemma) så han tar gärna en siesta på eftermiddagen. Sen ut i hagen igen fram till ca 20.00 då det är kvällsmat och nattning! Har velat hålla lite samma rutiner som hemma för hans skull.
 
Nu är jag hemma i Stockholm i fyra nätter och jobbar, sen har jag två veckors semester!
Man vänjer sig sjukt snabbt vid att ha honom nära hela tiden, saknar honom massor. Och mina små grisar till katter också såklart! När jag är borta så går Freddie på pw med mamma och pappa på kvällarna i 4 km, har så underbara föräldrar som tycker om honom så mycket och gärna hjälper till! (De är överlyckliga över ett litet barnbarn på 173 cm haha). De är guld värda och F älskar dom lika mycket tillbaka.
 
Nu ska jag duscha och handla sen bege mig till jobbet. Woop woop!
 
 
 
My big, brown hero.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback