Äntligen!

Äntligen funkar blogg.se appen, har inte kunnat logga in och att blogga via safari på mobilen är totalt värdelöst... Jag har iaf semester nu i två veckor som mest ska spenderas nere på landet! Idag har det öst ner regn och åskat så in i perkele, F gick utan täcke i hagen och kunde inte bry sig mindre. Skönt. Nu står han inne i någon timme med fleece täcke, kraft och några nävar hö. Han såg sur ut över att jag tog in honom från sitt mumsiga bete. Något han däremot älskar är att bli borstad och kliad i huvet, han var ju blöt nu så torkade honom med en handduk och åååååh vad han stod och grymtade! Så söt han är min lilla brownie <3 När jag kom ner i fredags hade han trampat av sig en framsko (halleluja moment!) så jag red i två dagar korta, men rätt intensiva pass. Sjukt het pålle, men han vill ju gärna brassa på lite också när det inte finns något staket, hehe. På framhoppningen på tävlingen sist så var ridhuset avdelat med dressyrstaket, något som Freddie trodde var hinder. Hade fullt sjå att få stopp på honom/ svänga efter hindren för han tyckte vi skulle hoppa dom också. Lite lagom pinsamt sådär efter VARJE hopp haha. Min lilla hoppgurka! Nu ska jag ta lite fika. Det gör man typ 7 ggr om dagen här på landet. Jag gillar fika. Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback