Svetsskor

Idag kom Nyköpings bästa hovslagare och slog på Freddie en ny sko! Han tycker verkligen om den hästen, han gör alltid det där lilla extra. Kollade alla skorna och konstaterade ett Freddie sliter tårna på bak snabbt. Fick därför ett par nya bakskor som jag ska få han skodd med nästa gång, som är svetsade framme i tån, i en hårdare metall som gör att det inte slits lika snabbt.
F har 3:or i skor och har hittills gått med 8mm skor, nu ska han få börja skos med 10mm skot istället så kanske jag slipper tappskor. Hattarna på sömmarna slits ner så mycket så de åker in i skon och då blir allt bara glapp. Allt detta plus en ny sko för en hundring. Sa jag att han är bäst?

Nu har jag precis badat (!!!) och ska äta middag innan jag och F drar ut på en slapparrunda nu på kvällen!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3458494/images/2012/pic_50292b09e087c36c9e000021.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback