Skor

Pappa ringde igår kväll och berättade att min älskade åsnis hade dragit av sig en framsko. Igen. Suck. Som tur är så tar min hovis på landet bara en hundring för tappskor, lär kosta lite mer nu dock eftersom pappa letat igenom hagen med förstoringsglas och inte hittat skon. Jaja, är såhär att ha häst, gissar jag... Skorna sitter dock som berget och hoven trasas inte sönder ett dugg när han drar av dom, jäkligt smidig häst det där.
Jag är hemma och jobbar, det här blir sista vilan för Freddie nu för på Fredag flyttar han hem till Stockholm igen. Lite tråkigt, älskar att vara på landet och det gör ju han också, han får vara ute mycket längre (hemma går de ut 8.30-15, alldeles för kort egentligen), han har en stor hage att busa runt och käka i och man får vara nära honom hela tiden. Men sen blir det ju också kul att träna med dom andra och så! Vi ska också varannan måndag få dit Pontus Westergren till stallet, hans tjej Suzanne stod hos oss med sin häst förut, kul att ha en tränare nära. Får se hur ofta jag kan vara med pga mina dumma jobbtider... Det blir nog kul i alla fall! Behöver verkligen rida för en tränare, och pw verkar vara rätt duktig!

Jag saknar min pojke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback