Veldstar

Freddie, eller Fiero-D'L som han heter, köpte jag från Veldstar Stables i Holland. Just Freddie har en del kommenterat ang hans bakbensteknik på högre hinder, att han skulle vara barrerad eller dyl. Jag åkte dock ner till Jasper som sålde honom och bodde hos dem över en helg och provred både Freddie och en zangersheide godkänd hingst. Jag hade ju redan fallit för videon på Freddie, och han var en superhäst där nere. Sjukt positiv till hinder men känslig för hjälper och lagom framåt. Jag bestämde mig för att köpa honom men först efter att han gått igenom besiktning och röntgen. Han var röntgad redan så jag ville att svenska veterinärer skulle godkänna hans plåtar. Allt gick rätt snabbt, Jasper var väldigt trevlig och kunnig att göra affärer med. Hur som helst så ångrar jag inte en sekund att jag köpte min fina prinskorv! Det tog ett dygn för honom att komma till Sverige, och han var i fint hull men trött och lite hungrig.
Rekommenderar verkligen fler att köpa hästar från Veldstar!

Försäljningsvideon hittar ni på youtube; sök på thunder vd zuuthoeve.


Kommentarer
madeleine säger:

Så himla fin han är! Ser otroligt glad o positiv ut på försäljningsvideon tycker jag :)

2012-04-30 | 08:44:49
Klara säger:

Sv. madeleine- Ja han är väldigt positiv, både i ridning och hantering! Första passet hemma så tittade han inte på någonting, hoppas det håller i sig! ;-)

2012-05-02 | 00:28:17
Bloggadress: http://klarafriberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback