Tävling Södertälje

Ok. Lite sent, men better than never.

I lördags var det regional tävling på SRK.

Resultat

110 avd A:
Ett ner på hinder nr 3. Ett räcke som låg på en dogline, han var lite vinglig i anridningen och uppfattade inte riktigt att vi skulle hoppa det, tryckte in honom och då bytte han galopp två språng innan hinder och lyfte sen inte alls på sina framben. Tyvärr. Kan inte anklaga honom, jag skulle suttit upp mer men å andra sidan hade han ganska bra tryck i galoppen och det var ett lågt räcke så jag hade blivit superhappy om han inte rivit. Men annars var rundan bra, jag red framåt, sträckte på mig och var allmänt bra.

120 avd A:
Typ sämsta rundan ever. I 110 hade han tappat en sko, hittade den och fick den påslagen av en jättegullig tjej på SRK. Hoppade bra på framhoppningen och jag red bra då också.
Inne på banan såg jag inte avstånd på alla hinder, och började backa. AJABAJA. Gjorde det på fyra av 11 språng. Alla dom hindren klarade han, kämpade verkligen när piloten hade lämnat cockpit. Men de hinder där jag faktiskt försökte rida lite rev han. Satte tryck i honom och sträckte på mig men han rev. Suck. Önskar ibland att han var liiite mer rädd om sig. Rider jag sämst så är rivningar okej, men rider jag bra på ett hinder är det upp till honom att lyfta på fötterna. Undrar om det är okej att sätta snören runt benen på honom som jag kan dra i? Vore praktiskt.
Fick iaf 4 hinder ner. Ska glömma den rundan och ALDRIG mer rida så.

Det blev en lång dag med många grymma människor!
TACK världens bästa Sofie för all hjälp och coachning! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback