Looking forward

Idag släpptes Freddan i skrittmaskinen tillsammans med Bicke som också tävlades igår. De gick i 45 min ungefär, medan jag gjorde stallsysslor och snackade lite skit med bästa stalltjejerna.
Freddan fick nytt spån i boxen idag också. Skulle typ alltid vilja ha det så. Känns så fräscht och F brukar uppskatta när det är ljust och renbäddat.

När han blivit avborstad fick han en hård plastboll som det är två hål i där jag pillat in pellets. Gjorde rent från spån vid hans dörr så att han hade lättare att äta upp maten som åkte ur.
Först var han bara allmänt seg och fattade inte att godiset åkte ut, han blev bara besatt av bollen. När han sen fattade grejen blev han mer besatt. HEE mattes gullpojke!

Har en grej på g som jag hoppas kommer hända snart, inom de närmsta månaderna.
Jag känner att jag verkligen behöver träna för en tränare, har folk runt omkring mig som motiverar mig och kan hjälpa mig i vardagsarbetet med Freddie. Jag menar inte på ett sånt sätt att jag inte klarar av det själv, men jag har ett mål som driver mig, och jag har kommit en bra bit på vägen men jag Bill verkligen bli bra på det här och måste därför ha möjlighet att träna ordentligt. Jag ska bli stadig i 120 klasser för att sen kunna gå upp i 130.
Jag har köpt en häst som absolut har kapacitet att gå 140, han skuttar över 130 på träning, men för att komma dit behövs mer muskler, flås samt korrekt ridning mellan hindren. Och jag vill verkligen det här, jag lägger tiotusentals kronor i månaden på min älskade häst, och jag vill verkligen bli bättre.
Vi får se vad som händer framöver, vill inte säga nåt om något ännu...


Kommentarer
Siri säger:

Jag tror det blir svinbra!

2013-03-12 | 11:43:20
Bloggadress: http://lamints.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback